Listado de Publicaciones


Gómez-Chacón, I. Mª (2010). Competencias matemáticas y resolución de problemas: una visión instrumental. En competencias matemáticas. Instrumentos para las Ciencias sociales y naturales. Serie Ciencias. MEC.

Gómez-Chacón, I. Mª & Joglar, N. (2010). Developing competencies to teach exponential and logarithmic functions using GeoGebra from a holistic approach, Educação Matemática Pesquisa, São Paulo, v.12, n. 3, 485-513. ISSN 1983-3156.

Corrales C. y Gómez-Chacón, I.M. (2011) Ideas y Visualizaciones Matemáticas. Publicaciones Cátedra Miguel de Guzmán, Facultad de Ciencias Matemáticas, Universidad Complutense de Madrid. (ISBN: 978-84-694-4316-3).

Gómez-Chacón, I. Mª & Kuzniak, A. (2011) Les espaces de travail geométrique de futures professeurs en contexte de connaissances technologiques et professionnelles, ANNALES de DIDACTIQUE et de SCIENCES COGNITIVES, volume 16, p. 183 - 211. ISSN : 0987-7576.

Gómez-Chacón, I. Mª & Escribano, J. (2011) Teaching geometric locus using GeoGebra. An experience with pre-service teachers, GeoGebra The New Language For The Third Millennium”, (ISSN: 2068-3227).

Gómez-Chacón, I. Mª (2011). Mathematics attitudes in computerized environments. A Proposal Using GeoGebra In L. Bu and R. Schoen (eds.), Model-Centered Learning: Pathways to Mathematical Understanding Using GeoGebra, 147-170. Sense Publishers.

Botana, F.; Abánades, M. A.; Escribano, J. (to appear): Exact Internet accessible computation of paths of points in planar linkages and diagrams. Computer Applications.

Gómez-Chacón, I. Mª (Ed.) (2011). Modelizaciones dinámicas en Matemáticas. Usos del GeoGebra. Cátedra Miguel de Guzmán, Facultad de Ciencias Matemáticas, Universidad Complutense de Madrid. Cd-Rom.

Forgasz, H.; Leder, G. & Gómez-Chacón, I. Mª (2012). Young Pedestrians' gendering of mathematics: Australia and Spain. In Jaguthsing Dindyal, Lu Pien Chen, Swee Fong Ng,(Eds). Mathematics education: Expanding horizons. Proceedings of the 35th Annual Conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia (pp. 298-305), Adelaide, SA, Australia MERGA.

Gómez-Chacón, I. Mª (2012) Miguel de Guzmán, The legacy academic, scientific and educational’ En L. Rico, Spanish Cultural Heritage, ICME 12, Seul, Corea.

Gómez-Chacón, I.Mª (2012). Affective pathways and interactive visualization in the context of technological and professional mathematical knowledge. Nordic Studies in Mathematics Education, 17(3-4), 54-74.

Gómez-Chacón, I. Mª (2012). Visualización matemática: intuición y razonamiento. En Castrillón, M; Garrido M. I.; Jaramillo, J.A.; Martínez, A.; Rojo, J., Contribuciones matemáticas en homenaje a Juan Tarrés (pp. 201-219.) Universidad Complutense de Madrid. Madrid. ISBN: 97-84-695-4421-1.

Gómez-Chacón, I. Mª and Kuzniak, A. (2012) "The geometric work space and its geneses by prospective teachers in digital environment", Didactique des mathématiques. Approches et enjeux, en la Universidad de Paris 7.

Souto, B., y Gómez-Chacón, I. M. (2012). «Ways of looking» at quotient spaces in Linear Algebra. How to go beyond the modern definition? En T.-Y. Tso (Ed.), Proceedings of the 36th International Conference for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4, pp. 115-123). Presentado en International Conference for the Psychology of Mathematics Education, Taipei, Taiwan. ISSN 0771-100X.

Gómez-Chacón, I. Mª, Leder, G. & Forgasz, H. (2014). Personal beliefs and gender gaps in mathematics. Proceedings of PME-38. Vancouver.